Podarowanie prezentów biznesowych dla klientów

Każdy zapewne uwielbia dostawać różnego rodzaju prezenty, ja na przykład uwielbiam. Można wyróżnić różnego rodzaju prezenty. Mamy takie, które dajemy z konkretnej okazji, a mamy i takie, które dajemy aby się wypromować. Chodzi tutaj głównie o firmy, które wręczają upominki swoim klientom. Tutaj prezent ma charakter biznesowy i prezent może być dawany taki sam dla różnych vipów.

Biznesowy podarunek dla vipów

prezenty biznesowe dla vipówJa pracuję w dużej korporacji i firma ma stworzoną listę klientów, która jest najważniejsza. Są to klienci, którzy tak prawdę mówiąc najwięcej zostawiają w naszej korporacji pieniędzy, a co za tym idzie trzeba o nich dbać najlepiej jak się tylko da. Związku z tym ich obsługa musi być na najwyższym poziomie. Aby też poprawić relację z nimi i pielęgnować znajomość biznesową wręczamy prezenty biznesowe dla vipów. Dzięki temu czują się wyróżnieni i to wpływa na nasz wizerunek. Klienci postrzegają to bardzo pozytywnie. Trzeba mieć na uwadze, że klient lub dostawać prezenty. Wręczamy je z okazji świąt bożego narodzenia, Wielkanocy czy z okazji jubileuszu współpracy. Zawsze są to kosze, w których są upominki, które nie należą do tanich oraz słodycze najwyższej jakości. W sumie nie mamy aż tak dużo klientów, których określamy mianem vipa, więc upominki te są dość drogie. Ale dzięki temu mamy pewność, że taki klient z nami zostanie. To jest jakby taka inwestycja. Prezenty biznesowe wręczamy też klientom, którzy nie są vipami. Wtedy są to drobne prezenty typu kalendarz, pióro i podobne rzeczy. Na prezentach jak tylko się da jest nasze logo. Wtedy wiadomo, że to od nas. Trzeba dbać o ważnych klientów. Długoterminowe umowy z nimi podpisane dają dużo dla korporacji. Dzięki temu biznes się kręci i firma ma stabilność finansową.

Warto dawać prezenty biznesowe dla wybranych klientów. My w korporacji mamy stworzoną specjalną listę vipów, którym dajemy takie prezenty. Im ktoś jest wyżej na liście tym jest ważniejszym klientem i zapewne dostaje lepszy prezent. To ma być dowód wdzięczności, pamięci dla tego klienta, chcemy by wiedział, że liczymy się z nim i o nim pamiętamy.